young beautiful pregnant woman with bar of chocolate isolated on white

مصرف منظم شکلات تلخ در مقادیر کم از سه ماهه اول بارداری بر عملکرد جفت تاثیر می گذارد.

بر طبق تحقیقات در دانشگاهی در کانادا، خوردن شکلات در طول بارداری به رشد جنین کمک می کند. مصرف منظم شکلات تلخ در مقادیر کم از سه ماهه اول بارداری بر عملکرد جفت تاثیر می گذارد.
آیا در طول بارداری می توانیم شکلات مصرف کنیم؟
بله طبق تحقیقات در طول بارداری می توانید شکلات مصرف کنید، اما باید میزان جذب کافئین شما بیشتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز نباشد. شکلات حاوی کافئین می باشد که می تواند بر جنین تاثیر بگذارد. اگر بیش از شکلات مصرف کنید ممکن است دچار دیابت بارداری شوید و وزن تان افزایش یابد.
چرا باید وقتی باردار هستید شکلات بخورید؟
کارشناسات تغذیه، مصرف شکلات را در حد متوسط در طول بارداری توصیه می کنند. فلاونول های یافت شده در کاکائو که ترکیب اصلی شکلات محسوب می شود، برای زنان باردار مفید می باشد. هرچه شکلات تیره تر باشد، فلاونول های آن بیشتر است. در اینجا به چند مورد از مزیت های فلاونول ها در طول بارداری اشاره می کنیم:
شکلات تیره به بهبود پره اکلامپسی کمک می کند
پره اکلامپسی، یکی از علت های زایمان زودرس محسوب می شود. وقتی فشار خون افزایش می یابد، ممکن است به کبد آسیب وارد شود. بر طبق یک پژوهش گزارش شده ، مقدار کاکائوی موجود در شکلات به بهبود این بیماری کمک می کند. تحقیقات در دانشگاه یالی نشان داد که جذب شکلات احتمال پره اکلامپسی را تا ۷۰ درصد کاهش می دهد.
تنظیم فشار خون
شکلات به تنظیم فشار خون کمک می کند و باعث رقیق شدن خون می شود.

برای ادامه مطلب در شوکوباکس همراه باشید...

شوکوباکس اولین فروشگاه حقیقی و مجازی مواد غذایی خارجی(شکلات،پاستیل،قهوه،چای)،عروسک،هدیه آماده و لوازم تزئینی| ارسال رایگان به سراسرتهران | ارسال سریع بهسراسرکشور

وبسایت         www.shokobox.ir

تلگرام          telegram.me/shokobox

اینستاگرام        instagram.com/shokobox.ir

تلفن             02126769508 - 02126769182